Omluva O2: Pokrytecké sypání si popela na hlavu

čtvrtek 7. říjen 2010 14:03

•  Tak se nám, každému z nás, kdo patříme do množiny označené termínem veřejnost, společnost Telefónica O2 omluvila. Za umístění blikajících krabiček na sloupech v několika pražských ulicích. Prý šlo o nešťastně provedenou reklamu, která měla zviditelnit značku 1188.

Omluvu přijmout, či nikoli? Máme snad na výběr? Ano – nanejvýš vzít ji na vědomí. A čekat, co dalšího, nad čím bude část veřejnosti nevěřícně kroutit hlavou, kreativci v reklamních agenturách vymyslí příště.

 

Tentokrát zaměstnali policii i s jejími pyrotechniky, aktivovali dokonce ministra vnitra. Bouračka jeho limuzíny s tramvají bylo cosi jako bonus navíc – ve stylu když se daří, tak se daří.

 

Všechno nakonec dobře dopadlo, všichni jsme si mohli (zatím) oddechnout: podezření na teroristickou hrozbu se nepotvrdilo. Policie holt měla akci, kterou s největší pravděpodobností zaplatí ti, komu byla omluva hlavního viníka určena – my všichni. Tak je to správné, tak to má být, můžeme parafrázovat citát z jednoho oblíbeného filmu.

 

Zbývá přesnit, za co se vlastně Telefónica O2 omluvila. Řečeno lidově za to, že způsobila rozruch. Vyjádřeno diplomaticky: za politováníhodnou formu kampaně.

 

Člověka, předtím než nad touto kauzou hodnou kocourkovské formy Absurdistánu mávne rukou, mimoděk napadne, kolikrát do měsíce by se zadavatelé či tvůrci reklamních spotů museli omluvit za podobný „rozruch v hlavách“ či „politováníhodnou formu kampaně“ (z hlediska zdravého rozumu), která se na nás dnes a denně line z veřejnoprávní televize, tedy z média, jež si právě my, veřejnost, platíme.

 

Ruku na srdce: jak často jsme měli pocit, že reklamním tvůrcům je až na výjimky dovoleno úplně vše, včetně toho dělat z občanů před obrazovkou totální idioty? Přesto jsme z jejich strany ujišťováni, že to není politováníhodná, ale naopak účinná a vlastně ta nejlepší forma reklamní kampaně, div ne na hranici geniality.

 

Nebyla snad takovou i akce s blikajícími krabičkami ( ve stylu čím stupidnější, tím efektivnější)? Tak proč najednou to pokrytecké sypání si popela na hlavu?

 

Zadavatel měl, tak jak to on sám a s ním desítky dalších dělá soustavně, trvat na tom, že kampaň byla OK. A že paranoidní české úřady, naočkované ještě paranoidnějšími úřady americkými, spatřují  bin Ládinovu hrozbu v každé pouliční reklamní krabičce? To je přece jejich problém.

 

Anebo že by všechno bylo přece jenom trochu jinak?

Lubomír Stejskal

vesivnepochopitelná reklama16:467.10.2010 16:46:43
TondaChyba v nadpisu.16:377.10.2010 16:37:28
KryštofMyslím, že máte chybu v názvu článku,16:267.10.2010 16:26:13
MilanAsi nečekali,14:267.10.2010 14:26:11

Počet příspěvků: 4, poslední 7.10.2010 16:46:43 Zobrazuji posledních 4 příspěvků.

Lubomír Stejskal

Lubomír Stejskal

Ročník 1956. Nejen internetový publicista, odkojený psaným i mluveným slovem, k jehož kultivované podobě chová hlubokou úctu. Vždyť ... na počátku bylo Slovo. Nejoblíbenější relax: Fotografování ryb pod hladinou Rudého moře. Od 11. 7. 2012 jsem aktivní na blogu iDNES.

REPUTACE AUTORA:
0,00

Pošlete mi vzkaz

Zbývá vám ještě znaků. Je zakázáno posílat reklamu a vzkazy více bloggerům najednou.